Get Adobe Flash player

  Чи замислювалися ви, де беруть витоки комплекс жертви або потреба агресії стосовно інших. Мало хто з батьків знає про булінг чи стикається з цим явищем в дитячому садку. Чому і як дитина дошкільного віку стає жертвою булінгу?

Види булінгу в дитсадку

   Булінг (від англ. to bull — переслідувати) — свідома агресивна поведінка однієї дитини або групи дітей стосовно іншої.

    Булінг у закладі дошкільної освіти може проявлятися як тиск: психологічний фізичний. Часто діти застосовують і фізичний, і психологічний тиск на жертву. Наприклад, образи, приниження, ігнорування, непоступливість, погрози, побиття під час ігор.

Хто провокує булінг в дитсадку

Булінг серед дітей старшого дошкільного віку в ЗДО можуть спровокувати дорослі.

Діти старшого дошкільного віку одразу сприймають ставлення авторитетних дорослих до інших і беруть це ставлення за зразок.

Вони починають цькувати дитину чи дітей, якщо:

педагог або помічник вихователя:

– зневажливо ставиться до дитини, яка часто плаче або невпевнена в собі;

 – ігнорує скаргу дитини на те, що її образили однолітки ;

– глузує із зовнішнього вигляду дитини ;

– образливо висловлюється про дитину чи її батьків ;

– проявляє огиду щодо фізичної або фізіологічної особливостей дитини ;

батьки або члени сім’ї:

– б’ють та ображають дитину вдома ;

– принижують дитину у присутності інших дітей ;

– проявляють сліпу любов та виконують усі забаганки дитини ;

– ставляться до своєї дитини як до неповноцінної особистості, жаліють (неповна родина, дитина хвора або має відхилення в розвитку).

    Усі діти потребують підтримки дорослих — батьків, вихователів, практичного психолога та соціального педагога. Саме вони мають допомогти дітям налагодити партнерські взаємини з однолітками у групі.

Як міняється поведінка дитини під час булінгу в закладі дошкільної освіти

Дитина-жертва булінгу поводиться незвично. Якщо раніше вона охоче відвідувала дитячий садок, то тепер така дитина: вдома:

 – не хоче одягатися вранці ;

– шукає собі будь-яку справу вдома, аби не йти до дитячого садка ;

– просить батьків забрати її із дитячого садка раніше ;

– плаче, вигадує хворобу або в неї дійсно підвищується температура тіла, починають боліти голова, живіт ;

– не контактує з однолітками у дворі ;

– грає наодинці в парку в дитячому садку;

– не бере участь у сюжетно-рольових та рухливих іграх, спільній самостійній художній діяльності тощо ;

– усамітнюється при будь-якій нагоді ;

– часто губить свої іграшки або речі;

– бруднить чи псує одяг;

 – грає поламаними іграшками ;

– відмовляється на користь іншої дитини від головної ролі в театрілізації чи грі ;

– не має друзів у групі.

 

     Пізнання дитини, навколишнього світу, починається із сприйняття предметів і явищ.     Пізнання дитиною навколишнього світу за допомогою відчуттів і сприймання створює необхідні передумови для виникнення складніших пізнавальних процесів (мислення, пам'ять, уява).

Розвинена сенсорика - основа для удосконалення практичної діяльності дитини. У дитини формуються  уявлення про зовнішні властивості предметів - форма, колір, розмір, розташування в просторі, запах, смак та інші.  У повсякденному житті, під час самостійних ігор, праці, на прогулянках малята мають справу з багатьма властивостями предметів, однак  помічають, відокремлюють, усвідомлюють лише деякі з них.

Детальніше...

1.  Продовжувати пошук оптимальних шляхів підвищення якості освітнього процесу у всіх видах оздоровчої, пізнавальної і творчої діяльності на основі особистісного, індивідуально-орієнтованого підходу.

2.  Поглиблено проводити роботу з дітьми з  художньо – продуктивної діяльності на заняттях і в повсякденному житті.

3.  Вдосконалювати роботу з громадянського і правового виховання  дітей.

Архів публікацій

<< < червня 2020 > >>
пн вт ср чт пт сб нд
1 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30